i'm already a teacher! and i can call myself a T.E.A.C.H.E.R. and thank u to all my teachers, at school, at home and everywhere...
Wednesday, September 02, 2009
A new sudden addiction!
Yes!
Yesterday, a teacher mentioned to me..
'kalo budak x salin nota yg mazidah bagi, tak taula. tulisan dia kat atas blackboard tu...besarr, bulat!'
I just laughed, a bit touched.
After entering a class in the first period today, i tried to improve my handwriting. smaller and neater!
And then, tgk dari jauh. sengaja bejalan, berdiri kat blakang kelas. erm, better..look nicer! not bad.
The class finished, another period coming non stop.
Suddenly rasa cam best ja nak tulis lagi, on the blackboard!
Tuesday, September 01, 2009
Jauhnya perjalanan…
It took me, and all of us, 6 years to complete the journey. That, everyone knows. But literally, the journey I took to attend the ceremony was also, undeniably long.
Then, I took 8.30 am bus to Shahab Perdana and arrived there at 10.30 am. This means, I missed my 10 am bus that I was supposed to take with the rest (Ejat, Najat and Wan)
The only bus left was an 11 pm bus to
Whatever it is, I did it! We did it! Tapi perjuangan harus diteruskan, my service is always needed...
Sunday, July 26, 2009
This entry is written in 10 minutes time before I go to my next class
1. Exam questions
I was appointed as 'Penyelaras Soalan' for Form 4 English, Form 1 Computer Literacy and Standard 5 Mathematics. English paper is fine with me, but for CL - there is no reference
or anything; not even books or teachers to refer to. Maths - I was given the order abruptly
and believe it or not, I finished it in 15 minutes before it was sent for riso. Phew!
2. Eat
July 27, today! I have not eaten anything, yet. No time, seriously. Makan kat asram pun ok
la, not bad boleh masuk mulut la. Alhamdulillah.
3. Urusan posting
Done!
4. Konvokesyen
Headache. Still not sure if my parents will be able to come, in the process of 'memujuk' my
sisters and brothers to take a day leave to go for my konvo.
5. Former teacher
I've met 2 of my former teachers, one in standard 5 and another one in form 2. used to be
their student, and now colleagues!
Monday, July 20, 2009
in the school ambience
Just to inform the latest news
I'm posted to Sekolah Model Khas Baling
The address
Sekolah Model Khas Baling
Jalan Bukit Carok Nau
09100 Baling
Kedah Yang Aman
Which means... I GOT POSTED TO MY HOMETOWN!
So now, i can't wait to get my own car so that i can stay at home permanently.
Why? Well, i hav transport problem and for now i go to school with my brother and insyaAllah by next week i'l be staying in te school hostel. All FOC!
Info about my school:
1. SModKB only consists of 500 students
2. Starting from Std. 4 - Form 5
3. Composition of studnets in a class: 19-25
4. Percents of English: 90% pass
Shocking news:
1. I have no choice than to teach Maths for Std. 5
Again, students greet me 'Assalamualaikum Ustazah!' on my first day.
Thursday, June 25, 2009
tata titi tutu
in about half an hour, i'll be going back for good. may not be able to write for quite some times.
my heart is beating very hard. still waiting for my posting letter. phew!
Wednesday, June 24, 2009
perpisahan itu datang
first to go were jey and odah.
last nite, it was maddy and kas. one is my 'total cry out' friend and another one is my 3- months-survivor partner.
this morning, it was tikah's time. tikah, u and ur mom rocks! sorry for everything...
this one is special for wani. yes, i cried in front of her, her mom and my other friends. we were hugging each other under the hot sun, but nothing else matters now. i just wanna let my heart out. wani, halalkan semuanya. maafkan semuanya. walaupun kita taklah selalu menggembar-gemburkan yang kita roommate for 6 years, but deep in each of our bottom heart u are my 'bestest' roommate ever. don't forget to keep in touch. i miss u already though we just separated for less than 10 minutes.
in half an hour, its milah's time. i don't how how much tears will flow from my eyes anymore.
then, eva's time.
and tomorrow will be the rest's time.
i'll be missing u guys. it has become a habit for me to be with all of the 24 of u. and now i'll be in the career world alone, but i know u guys will still be with me.
Ya Allah, berkati hidup mereka semua. InsyaAllah.
Wednesday, June 10, 2009
1. i might be late with this entry.
2. now i realize, i'm a light packer. good sign for future backpacking trip ^_^
3. bas express ke pantai timur memang rock, tahap drift!
4. it's so long since the last time i'm 'dealing' with nature.
5. i'm learning to cure my 'mabuk laut'.
6. nyesal terlepas peluang mencandat sotong.
Everytime we join something new, mesti nak pasang angan2 jadi itu dan ini. And here, aku pasang impian nak jadi sukarelawan PUSAKO. sounds easy, but InsyaAllah rezeki kan kehendak Allah asalkan kita usaha.
the backpackers team
waiting to be on board
subhanallah, that's all i can say
muka nak masuk laut
fish 'the boatman' caught before jumping into the sea
in the boat
snorkel time

the crystal mosque, went on the last day

one of the replicas

it' not that hard to be in Taj Mahal, thanx to Kak Iza and Cekgu Aizat...
only on the last day i found out Riss's sister and i have the same interest - korean/japanese movies!
Tuesday, March 03, 2009
i'm back to the gym
dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang
after few days not going down to play, today is the day! ari lain asyik dok kat bilik ja, smua orang pun tgh struggling siapkan assignments yang datang bertalu2 dan due date nya dekat2 semuanya...
if we were not to go playing, turun petang just to go makan (which is a must!) so tak heran... latihan rumah tak yah cakapla, tak penah jenguk. sorryla ahli2 lain ye, kami memang tak contribute pape. tapi jgn salahkan kami 100%! tau semua orang pun busy. entahla... esok KOT kami tolong hiaskan booth rumah dengan kehadiran kami ok...
i can lompat jauh, tp mcm malas je nak try. last join pun kat sekolah dulu, wakil rumah. rumah RIA jugak (kat skolah dulu kaler kuning, tp kat maktab kaler biru).
cekgu aku mmg tak penah bagi peluang aku quit. dia kata
'kaki kamu panjang, badan plak ringan. memang kredit lah tu!'
ye lah tu kredit cekgu akibi, nasib baik cekgu ni bleh tahan ensem! hehe. aku lawak je pasal ensem tu, aku dulu skema & innocent tak ambik peduli sangat benda2 tu... the last time aku dapat tau, surprisingly cekgu akibi ni kat st. theresa sp. skolah ROS rumet aku, tu pun aku dapat tau melalui pics ari sukan skolah dia.
back to the topic. arini aku main badminton. beregu ngan kalut (as usual) lawan nani & wan. arini aku nampak wan kecikkk ja, sebab dia & nani suka main net. hish! aku ni bila lama tak sport jadi slow skit (alasan, tak terer pun sebenarnya!)
aku pun tak pasti aku menang ke kalah, yang pasti kami main 2 set ja sebab nak kasik turn ejat ngan in plak main. kalo ikutkan ati nak je sambung jadi 3 set...tp perut growling lapaq, biasala aku makan kena ikut time (awal takpe, lambat jgn hehe)
one thing for sure, aku rasa penat sangat arini. masa main tadi tak rasa sgt, balik bilik ja baru rasa. kaki lenguh semacam. no proper warm-up kot... pastu balik dari bli makanan kena ujan plak sikit. hei! (tak baik mengeluh)
ya allah, janganla bagi aku sakit time2 kritikal ni. aku nak brain aku berfungsi cam biasa tanpa gangguan untuk bekerja ke arah kecemerlangan, huhu!
esok KOT, our first ari sukan kat maktab. after 5 and half years bergelar budak maktab (minus those in upsi), sem ni la jugak kitorag nak dapat rumah sukan. aku tak puas ati satu je, apesal baju rumah tangan pendekkk!!! alang2 bli RM18, nakla pakai keluar main ke makan ke..barula worth, kan kan kan...
anyway, buat pakai kat bilik la lepas ni...rugi rugi!
till the next post ~I~
Saturday, February 21, 2009
entri khas dari penembak paling kejam kepada mangsa paling kesian
entri ini khas aku tujukan buat mangsa2 yang aku rasa paling kesian, dari penembak yang paling kejam.
mula2 skali, ejat!
Ejat!!!
i'm really really really sorry. that was my first 'hands-up' scene to people and aku rasa sebab aku panik kot... my hand was shivering, shaking!
tu yang aku terlepas tembakan yang 'short-range' dan paling kejam aku rasa. sorry. i just can't imagine the situation, it makes me feel terribly guilty.
seriously ejat, masa adik tu tanya ang whether nak tembak balas or not, aku rasa nak tolong jawab 'yes' untuk ang. aku sanggup je kalo ang nak tembak aku bertalu2!
serious aku tak kisah langsung. at least kurang skit rasa guilty aku kat ang. especially when i look at the bruise and bila aku tgk ang bejalan terencot2...
pastu, milah!
milah, aku nak aim tempat lain. tapi tempat tu pulak yang kena. sorry, sorry, sorry. mulanya aku ingatkan tak kena, skali ada bruise jugak.
ish ish...
ang tembak kaki aku sebab kaki aku terkeluar dari shield tu, biasala kaki extra panjang kan. aku pulak pi tembak ang, aku aim tangan sekali kena tempat lain.
sory sesangat ek milah.
dan kepada mangsa2 aku yang lain yang menjadi mangsa penembak paling kejam ni, aku betul2 mintak maaf. tapi aku masih tak puas hati sebab aku tak dapat any 'souvenir' except for wound kat lutut ni yang menyebabkan aku terpaksa sujud dalam keadaan slow mo...
nanti aku tulis lagi entri pasal main paint ball ni ek.
ini cuma ruangan khas, a tribute to all the victims of 'penembak paling kejam'!
Wednesday, February 11, 2009
nasihat doktor
tepaksa la p klinik.
apela doktor ni nak cakap ngan aku agaknya.
ting! no 15 bilik A.
aku masuk.
owe, doktor lelaki.
mid 30's.
mazidah ke?
nama dah naik kat skrin, tanya lagi doktor ni.
aku duduk.
aku nak cakap dulu sakit ape ke, nak dia teka?
tak payah.
skali aku 'achooo...!'
dia tau la tu kot.
adik kenapa?
dia doktor bukan bomoh.
slesema.
sejak bila ni?
smalam.
baru lagi.
ada bersin x?
doktor ni mmg nak tau ke nak buat lawak?
itu lah masalah utama saya doktor.
blaja ke keja?
study.
kat mana?
maktab.
jangkit dr kawan ni sbenarnya doktor.
duduk asrama ke?
hostel.
biasa la tu bila dah duduk ramai2 ni.
tarik nafas.
inhale. exhale.
saya slesema ngan batuk doktor.
takpe, saya bg 2 ubat.
1 siang, 1 malam.
yang malam tu jgn silap ambik, nanti x pegi kelas kamu!
saya tau la doktor.
ambik ikut aturan.
nak jd cekgu mesti tau makan ubat kan.
masa ni aku rasa dilayan macam budak umor 7 taun.
okay, nanti ambik ubat kat luar ek.
okay, bubye doktor.
kalau x reda slesema saya, siapla doktor!
aku keluar, tunggu kat dispensary.
mazidah.
apsal suara orang kat dispensary and kaunter kat klinik smua sepesen?
serious.
yang ni makan siang, yang ni makan malam.
dinner ek? hehe.
yang ni ngantuk tau.
okay.
mana ubat batuk aku?
takde ke?
takpe lah.
sampai ati doktor.
keluar.
makan kat jam besar.
20 cucuk satay.
nasi putih + sup daging.
barli suam.
xoxo.





