Wednesday, February 11, 2009

nasihat doktor

plan asalnya nak ke hospital, skali hospital tutup pukul 5.
tepaksa la p klinik.

apela doktor ni nak cakap ngan aku agaknya.
ting! no 15 bilik A.
aku masuk.
owe, doktor lelaki.
mid 30's.

mazidah ke?
nama dah naik kat skrin, tanya lagi doktor ni.
aku duduk.

aku nak cakap dulu sakit ape ke, nak dia teka?
tak payah.
skali aku 'achooo...!'
dia tau la tu kot.

adik kenapa?
dia doktor bukan bomoh.
slesema.
sejak bila ni?
smalam.
baru lagi.

ada bersin x?
doktor ni mmg nak tau ke nak buat lawak?
itu lah masalah utama saya doktor.

blaja ke keja?
study.
kat mana?
maktab.

jangkit dr kawan ni sbenarnya doktor.
duduk asrama ke?
hostel.
biasa la tu bila dah duduk ramai2 ni.

tarik nafas.
inhale. exhale.
saya slesema ngan batuk doktor.
takpe, saya bg 2 ubat.
1 siang, 1 malam.

yang malam tu jgn silap ambik, nanti x pegi kelas kamu!
saya tau la doktor.
ambik ikut aturan.
nak jd cekgu mesti tau makan ubat kan.
masa ni aku rasa dilayan macam budak umor 7 taun.
okay, nanti ambik ubat kat luar ek.
okay, bubye doktor.
kalau x reda slesema saya, siapla doktor!

aku keluar, tunggu kat dispensary.

mazidah.
apsal suara orang kat dispensary and kaunter kat klinik smua sepesen?
serious.

yang ni makan siang, yang ni makan malam.
dinner ek? hehe.
yang ni ngantuk tau.
okay.

mana ubat batuk aku?
takde ke?
takpe lah.
sampai ati doktor.

keluar.
makan kat jam besar.
20 cucuk satay.
nasi putih + sup daging.
barli suam.

xoxo.

No comments: